Email marketing
Email marketing je moćan alat digitalnog marketinga koji omogućava direktnu komunikaciju sa Vašim potencijalnim ili postojećim klijentima putem personalizovanih email poruka, informišući publiku o novostima, gradeći lojalnost i podstičući kupovinu.
Kroz automatizovane efikasne kampanje za promociju vaših proizvoda i usluga, možete slati ciljane poruke u pravom trenutku, štedeći vreme i novac.
Osobine
01
Direktan kontakt sa klijentima
- Omogućava brzu, efikasnu i direknu komunickaciju sa velikim brojem Vaših klijenata istovremeno, dostavljajući im relevantne informacije.
02
Personalizacija
- Slanje personalizovanih poruka koje se obraćaju svakom klijentu po imenu, porukama koje su prilagodjene interesovanjima klijenata.
03
Precizno ciljanje publike
- Segmentiranje liste primalaca i slanje prilagodjenih poruka različitim grupama potencijalnih i postojećih klijenata.
04
Automatizacija i segmentacija kampanje
- Kreiranje serija poruka (kampanje) koje se šalju u unapred definisanim intervalima, odredjenim grupama klijenata, na osnovu odredjenih okidača, poput registracije, napuštanja korpe, kupovine i slično.
- Kampanje se mogu prilagoditi različitim ciljnim grupama na osnovu njihovih interesovanja.
05
Podsticanje lojalnosti
- Redovno slanje informativnih emailova održava Vaš brend u svesti klijenata i gradi odnos.
- Periodične kampanje pomažu izgradnji dugoročnih odnosa s klijentima, povratkom starih kupaca i povećanjem prodaje.
06
Merljivi rezultati i analitika
- Email marketing alati pružaju detaljne analize za praćenje rezultata i optimizaciju kampanja: praćenje statistike otvaranja emailova, praćenje klikova i konverzija.
07
Nizak trošak
- U poredjenju s drugim vrstama marketinga, email kampanje su veoma isplative što se tiče uloženog novca kao i uloženog vremena.
Implementacija
01
Prikupljanje email adresa
Pravimo listu email adresa, vodeći računa o segmentaciji klijenata prema demografiji, interesovanjima ili ponašanju.
Listu email adresa pravimo koristeći neke od sledećih metoda:
- Kreiramo obrazca za prijavu na sajtu ili blogu. U obrazcu omogućavamo klijentima da izaberu teme koje ih zanimaju.
- Nudimo besplatan resurs: e-knjigu, vodič, popust, specijalna ponuda u zamenu za email adresu.
- Podstičemo korisnike da učestvuju u nagradnim igrama putem prijave emailom.
- Prijava za newsletter na sajtu, korišćenje pop-up prozora na sajtu za prikupljanje emailova.
- Ponuda popusta prilikom prve kupovine u zamenu za email.
- Organizacija online seminara ili radionica uz prijavu putem emaila.
- Prijave na Vašu mailing listu preko društvenih mreža.
- Postavljanje QR kodova koji vode do obrazca za prijavu u fizičkim prostorima.
- Koristite offline metode: prikupljanje email adresa na dogadjajima, sajmovima i u Vašoj fizičkoj prodavnici.
- Dodavanje obrazca za prijavu na stranici za plaćanje u online prodavnici.
- Omogućavanje kupcima da se prijave na newsletter prilikom kupovine.
- Korišćenje landing stranice za prikupljanje email adresa.
- Kreiranje sadržaja na blogu koji motiviše posetioce da ostave svoj email kako bi dobio nastavak.
- Omogućavanje jednostavnog odjavljivanja sa Vaše email liste.
02
Segmentacija email adresa - baza podataka
Od prikupljene liste primalaca pravimo bazu podata pomoću koje možemo da selektujemo klijente po demografiji, interesovanjima i ponašanju.
03
Kreiranje strategije
Osmišljavamo plan email kampanje, uključujući ciljeve, učestalost i vrstu sadržaja.
04
Dizajn i pisanje poruka:
- Kreiramo vizualno privlačne i relevantne emailove sa jasnim pozivom na akciju (CTA).
- Emailovi čiji su sadržaji prilagodjeni interesovanjima klijenata, i čiji izgled je optimizovan za prikaz na mobilnim uređajima.
- U emailove uljučujemo linkove koji vode do Vašeg web sajta,
05
Automatizacija kampanje
- Postavljamo pravila za automatizaciju, kao što su slanje emaila po prijavi ili nakon kupovine.
- Kreiramo automatizovane kampanje, postavljamo automatizovane email sekvence za dobrodošlicu novim pretplatnicima, podsetnike za napuštene korpe i druge važne dogadjaje koji se dešavaju na sajtu.
06
Analiza i optimizacija
Pratitmo performanse kampanja, analiziramo rezultate i unapredjujemo sadržaj na osnovu prikupljenih podataka.
Pratimo rezultate i optimizujemo kampanje: redovno analiziramo statistiku kampanja i vršimo optimizaciju kako bi poboljšali rezultate.